Wykwintnie, smacznie i zdrowo

Oto nowe spojrzenie na ucztowanie w domu diabetyka: ma być nie tylko zdrowo, ale też smacznie! Jak jednak uwolnić się od poczucia winy, że cokolwiek nałożymy na talerz, zdenerwujemy tym trzustkę? Jest tylko jeden sposób: prawidłowe dobranie wszystkich składników potraw.

1. Jakie potrawy zadowolą każde podniebienie?

Awokado z piekarnika to pyszne danie, które uatrakcyjni każde przyjęcie. Jest odpowiednie również dla wegetarian. W połączeniu z jajkiem, które zawiera idealny zestaw aminokwasów, awokado tworzy bardzo smaczny, ketogeniczny posiłek - 100 g tego owocu zawiera aż 15 g zdrowego tłuszczu, a w dodatku kwasy omega-3 i omega-6 występują w nim w prawidłowych proporcjach. Awokado jest ponadto źródłem wielu witamin i minerałów. Powinno gościć na stole diabetyka również dlatego, że w 100 g miąższu ma tylko 8 g węglowodanów. Nie mniej wartościowym składnikiem proponowanej potrawy są oczywiście jajka.

 

Przypomnijmy, że to nie one podnoszą poziom cholesterolu we krwi! Wątroba najwięcej cholesterolu wytwarza z węglowodanów. Już w latach 90. naukowcy wykazali, że jedzenie czterech jajek tygodniowo zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy o 37%, ponieważ znajdujące się w nich składniki przyspieszają metabolizm glukozy. W konsekwencji obniża się poziom cukru we krwi.