Omega-3 pomoże Ci zasnąć

Dodano: 10 marzec 2015

Masz problemy ze snem? Chcesz lepiej się wysypiać? Czas zacząć przyjmować suplementy diety z kwasami omega-3 albo zwiększyć udział tłustych ryb w swojej diecie.

Naukowcy z Oxfordu udowodnili, że istnieje związek pomiędzy poziomami kwasów omega -3 (DHA, tzw. kwasów dokozaheksaenowych) a niską ilością melatoniny, która jest naturalnym Kwasy Omega-3 mają wpływ na poziom melatoniny regulującej sen. (fot. Franco, flickr.com, CC BY 2.0)regulatorem cyklu snu i przebudzeń. Dzięki ustabilizowaniu zawartości tych związków możemy zyskać nawet dodatkową godzinę snu!

Według specjalistów najwięcej korzyści dla organizmu przyniesie nam jedzenie bogatego w kwasy omega-3 tuńczyka i łososia.

Przeprowadzono badanie, w którym monitorowano sen uczniów w wieku 7-9 lat. Podawano im codziennie przez 16 tygodni 600 mg suplementów kwasu omega-3.

Na początku badania aż 40% uczniów miało problemy ze snem, choć wszystkie skarżyły się na konieczność walki z poczuciem senności w ciągu dnia. Dzieciom podawano suplementy kwasu omega-3 lub placebo z kukurydzy lub soi.

W ciągu 16 tygodni dzieci z grupy, w której podawano suplementy kwasu omega-3 zaczęły lepiej sypiać i zmniejszyły się u nich zakłócenia snu podczas nocy.

Okazało się, że osoby, które przyjmowały kwasy omega-3 spały dłużej średnio o 58 dodatkowych minut w ciągu doby i rzadziej się budziły w nocy w porównaniu z resztą, której podawano placebo.

Tekst: Monika Piorun

Źródło: Journal of Sleep Research, 2014; doi:10.1111/jsr.12135

Zobacz także

8 szklanek napoju dziennie: piwo też się liczy

8 szklanek napoju dziennie: piwo też się liczy

Tajemnica nie tkwi jedynie w wodzie. Eksperci informują, że z czystym sumieniem możesz sięgnąć po lekki alkohol i napoje z kofeiną - ale wszystko z umiarem!

Lipcowa lista leków refundowanych - niewidzialni pacjenci z rakiem

Lipcowa lista leków refundowanych - niewidzialni pacjenci z rakiem

Za kilka dni pojawi się nowa lista leków refundowanych. Niestety, zabraknie na niej leków dla tysięcy ciężko chorych pacjentów.

Monitory snu pogarszają bezsenność

Monitory snu pogarszają bezsenność

Niektórzy pacjenci tak bardzo skupiają się na poprawie snu, że jedynie pogłębiają objawy bezsenności.

4 kroki do zdrowego serca

4 kroki do zdrowego serca

Wystarczy kilka prostych zmian, by zapanować nad nieregularnym rytmem serca.

Pełna moc marihuany

Pełna moc marihuany

Wbrew temu, co próbuje nam wmówić medyczny establishment, to właśnie marihuana zawierająca CBD i THC ma silne właściwości terapeutyczne.

Moczenie nocne - błędnie postrzegany problem

Moczenie nocne - błędnie postrzegany problem

Problem mokrego łóżka nie dotyczy jedynie dzieci. Również dorośli mogą doświadczać nocnego nietrzymania moczu.

Narzędzia
Ikona wagi
Sprawdź swoje BMI
Nasz kalkulator pozwoli oszacować czy masa ciała jest prawidłowa
Szczególnie polecamy
Poznaj moc spiruliny

Poznaj moc spiruliny

Mikroalga z odległych Hawajów wspiera odtruwanie wątroby, przeciwdziała...

Raport specjalny

Schudnij na lato!

Schudnij na lato!

Wydanie tabletowe

Tablet O Czym Lekarze Ci Nie Powiedzą App Store