Feng shui na dobranoc. Zasady urządzania sypialni

Artykuł pochodzi z magazynu

Holistic Health lipiec - sierpień 2017

Kup ten numer
Dodano: 3 sierpień 2017

Czy przestrzeganie starożytnej praktyki planowania przestrzeni może poprawić sen?

Nowoczesne spojrzenie na feng shui1 utwierdza nas w przekonaniu, że sposób zagospodarowania przestrzeni w mieszkaniu może w istotny sposób wpływać na samopoczucie. Miejscem, w którym spędzamy jedną trzecią życia, jest sypialnia. Dlatego w  pierwszej kolejności należy zadbać oto, aby właśnie tutaj energia qi, obecna w otaczającym nas świecie, mogła swobodnie przepływać - twierdzą mistrzowie feng shui2.

1. Łóżko ustawiamy tak, aby nasze nogi podczas snu nie były skierowane ku drzwiom do sypialni. Dzięki temu łatwiej oderwiemy się od spraw minionego dnia. W ostateczności umieszczamy w nogach łóżka stolik lub szafkę.

Ważne: drzwi do sypialni powinny być widoczne, gdy leżymy w łóżku.

2. Najlepiej, aby zagłówek łóżka sąsiadował ze ścianą, na której nie ma okien.

3. Rezygnujemy z elementów dekoracyjnych nad łóżkiem, np. belek, podobnie jak z wentylatora śmigłowego. Dopuszczalne jest zawieszenie nad łóżkiem fletu z bambusa - neutralizuje złą energię.

4. Unikamy trzymania w sypialni sprzętów związanych z aktywnością dzienną, takich jak np. telewizor, komputer czy przyrządy gimnastyczne.

5. Zgodnie z zasadami feng shui lustra odbijają, a przez to również wzmacniają, energię qi, co nie sprzyja wyciszeniu. Lepiej więc zrezygnować z nich w sypialni lub zasłaniać je na noc kawałkiem materiału.

6. Bałagan w sypialni utrudnia przepływ energii qi, co zakłóca sen.

7. Meblując sypialnię, unikamy liczb nieparzystych. Lepiej ustawić więc dwie szafki czy nocne lampki niż jedną. Preferowane są kształty zaokrąglone. Obrazy i plakaty zawieszamy na ścianie naprzeciw łóżka.

8. W sypialni powinny dominować kolory pastelowe, przypominające barwę skóry: kremowy, brzoskwiniowy, beżowy, jasnoróżowy. Zielony i niebieski wpływają korzystnie na sen, jeśli są w jasnych odcieniach.

Bibliografia

  1. http://astro-fengshui.com/fengshui/modern.html
  2. http://www.laltramedicina.it/tradizioni-mediche/34-feng-shui-per-la-buonanotte.html

Zobacz też:

Zobacz także

Choroba Fabry'ego. Ping-pong z Ministerstwem Zdrowia

Choroba Fabry'ego. Ping-pong z Ministerstwem Zdrowia

Osoby z chorobą Fabry'ego znajdują się w grupie szczęśliwców: jako nieliczne spośród cierpiących na choroby rzadkie mogą uzyskać skuteczną pomoc. Lekarstwo pozwalające im w pełni cieszyć się życiem jest refundowane w kilkudziesięciu europejskich krajach. Ale nie w Polsce.

Graj w zielone - zmniejszysz ryzyko demencji

Graj w zielone - zmniejszysz ryzyko demencji

Dieta bogata w zielone warzywa liściaste, jajka i awokado oraz picie zielonej herbaty zwiększają prawdopodobieństwo zachowania jasnego umysłu aż do późnej starości.

Zespół przewlekłego zmęczenia (CFS) w kontekście mitochondriopatii

Zespół przewlekłego zmęczenia (CFS) w kontekście mitochondriopatii

CFS (chronic fatigue syndrome) to bardzo ciężka choroba, u podłoża której leży zaburzenie w funkcjonowaniu mitochondriów. Prawidłowa diagnoza tej choroby nie jest prosta ze względu na obecność wielu zaburzeń biochemicznych i szeregu różnorodnych objawów. Charakteryzuje ją niejednolity przebieg, ale z pewnością można stwierdzić jednoznaczną przyczynę - obniżony poziom energii komórkowej wynikający z zaburzonej pracy mitochondriów1.

Mózg lubi, kiedy spokojnie przeżuwamy każdy kęs

Mózg lubi, kiedy spokojnie przeżuwamy każdy kęs

Od dzieciństwa słyszymy, aby uważnie przeżuwać jedzenie - unikniemy w ten sposób zakrztuszenia. Okazuje się, że i nasz mózg korzysta, kiedy stosujemy się do tej rady.

Problemy ze snem? Znajdź powód, aby wstawać

Problemy ze snem? Znajdź powód, aby wstawać

Nowe badania sugerują, że osoby, które mają problemy ze snem, powinny znaleźć życiowy cel ułatwiający im poranne wstawanie.

Już 1 e-papieros przyczynia się do choroby serca

Już 1 e-papieros przyczynia się do choroby serca

Kolejny dowód na to, że elektroniczne papierosy wcale nie są "zdrowszą alternatywą" dla tradycyjnych papierosów tytoniowych.