Chcesz uniknąć depresji? Ćwicz!

Dodano: 25 marzec 2019

Już kwadrans joggingu, marszu lub pracy w ogrodzie codziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia depresji.

Wcześniejsze badania sugerowały już zależność między ćwiczeniami i depresją wskazując aktywność fizyczną jaką terapię wspomagającą leczenie tego schorzenia.

Ale badanie opublikowane na początku tego roku pokazuje, że aktywność fizyczna nie tylko łagodzi objawy depresji, ale też może jej zapobiegać. Przeprowadzono je z udziałem setek tysięcy ochotników, którym nakazano lub zakazano aktywności fizycznej. Jednocześnie pobrano od nich materiał genetyczny - udowodniono, że pewne geny sprzyjają aktywności lub siedzącemu trybowi życia i otyłości.

Okazało się, że osoby z konkretną kombinacją DNA były aktywniejsze i rzadziej zapadały na depresję. Jednocześnie eksperci odkryli, że wystarczyło im 15 minut intensywnego biegu lub innych ćwiczeń dziennie, by zmniejszyć ryzyko zachorowania. Również inne czynności, np. sprzątanie domu, zdają się chronić przed depresją, ale w ich przypadku konieczna jest ok. godzinna aktywność.

Oczywiście genetyczne predyspozycje nie muszą całkowicie determinować naszego życia. Badania naukowe wskazują na możliwą zależność lub prawdopodobieństwo wystąpienia pewnego zjawiska, a nie konkretnie przesądzają o jego zaistnieniu. Nie mniej, już w starożytności zwrócono uwagę na dobroczynną rolę sportu - i nie bez powodu mawiamy, że w zdrowym ciele zdrowy duch.

Źródło: https://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/article-abstract/2720687

Zobacz także

8 szklanek napoju dziennie: piwo też się liczy

8 szklanek napoju dziennie: piwo też się liczy

Tajemnica nie tkwi jedynie w wodzie. Eksperci informują, że z czystym sumieniem możesz sięgnąć po lekki alkohol i napoje z kofeiną - ale wszystko z umiarem!

Lipcowa lista leków refundowanych - niewidzialni pacjenci z rakiem

Lipcowa lista leków refundowanych - niewidzialni pacjenci z rakiem

Za kilka dni pojawi się nowa lista leków refundowanych. Niestety, zabraknie na niej leków dla tysięcy ciężko chorych pacjentów.

Monitory snu pogarszają bezsenność

Monitory snu pogarszają bezsenność

Niektórzy pacjenci tak bardzo skupiają się na poprawie snu, że jedynie pogłębiają objawy bezsenności.

4 kroki do zdrowego serca

4 kroki do zdrowego serca

Wystarczy kilka prostych zmian, by zapanować nad nieregularnym rytmem serca.

Pełna moc marihuany

Pełna moc marihuany

Wbrew temu, co próbuje nam wmówić medyczny establishment, to właśnie marihuana zawierająca CBD i THC ma silne właściwości terapeutyczne.

Moczenie nocne - błędnie postrzegany problem

Moczenie nocne - błędnie postrzegany problem

Problem mokrego łóżka nie dotyczy jedynie dzieci. Również dorośli mogą doświadczać nocnego nietrzymania moczu.

Narzędzia
Ikona wagi
Sprawdź swoje BMI
Nasz kalkulator pozwoli oszacować czy masa ciała jest prawidłowa
Szczególnie polecamy
Poznaj moc spiruliny

Poznaj moc spiruliny

Mikroalga z odległych Hawajów wspiera odtruwanie wątroby, przeciwdziała...

Raport specjalny

Schudnij na lato!

Schudnij na lato!

Wydanie tabletowe

Tablet O Czym Lekarze Ci Nie Powiedzą App Store