Chcesz uniknąć depresji? Ćwicz!

Dodano: 25 marzec 2019

Już kwadrans joggingu, marszu lub pracy w ogrodzie codziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia depresji.

Wcześniejsze badania sugerowały już zależność między ćwiczeniami i depresją wskazując aktywność fizyczną jaką terapię wspomagającą leczenie tego schorzenia.

Ale badanie opublikowane na początku tego roku pokazuje, że aktywność fizyczna nie tylko łagodzi objawy depresji, ale też może jej zapobiegać. Przeprowadzono je z udziałem setek tysięcy ochotników, którym nakazano lub zakazano aktywności fizycznej. Jednocześnie pobrano od nich materiał genetyczny - udowodniono, że pewne geny sprzyjają aktywności lub siedzącemu trybowi życia i otyłości.

Okazało się, że osoby z konkretną kombinacją DNA były aktywniejsze i rzadziej zapadały na depresję. Jednocześnie eksperci odkryli, że wystarczyło im 15 minut intensywnego biegu lub innych ćwiczeń dziennie, by zmniejszyć ryzyko zachorowania. Również inne czynności, np. sprzątanie domu, zdają się chronić przed depresją, ale w ich przypadku konieczna jest ok. godzinna aktywność.

Oczywiście genetyczne predyspozycje nie muszą całkowicie determinować naszego życia. Badania naukowe wskazują na możliwą zależność lub prawdopodobieństwo wystąpienia pewnego zjawiska, a nie konkretnie przesądzają o jego zaistnieniu. Nie mniej, już w starożytności zwrócono uwagę na dobroczynną rolę sportu - i nie bez powodu mawiamy, że w zdrowym ciele zdrowy duch.

Źródło: https://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/article-abstract/2720687

Zobacz także

Tradycyjna medycyna ma lepszą szczepionkę przeciwko grypie

Tradycyjna medycyna ma lepszą szczepionkę przeciwko grypie

Big Pharma jest mądra, ale medycyna ludowa mądrzejsza. Naukowcy dopiero teraz zaczynają rozumieć, jak działają tradycyjne leki.

Bieg długodystansowy odmładza ciało

Bieg długodystansowy odmładza ciało

Ciało może ulec odmłodzeniu - odnowie biologicznej i dotyczy to nawet tętnic, które zaczęły sztywnieć w miarę starzenia się.

Zgaś światło w sypialni dziecka

Zgaś światło w sypialni dziecka

Jednym z najczęstszych problemów małych dzieci, zaraz po niechęci do jedzenia, są kłopoty z zasypianiem. Okazuje się, że rozwiązaniem może być ograniczenie światła w pokoju dziecka.

Niebezpieczne tętno powyżej 75 uderzeń na minutę

Niebezpieczne tętno powyżej 75 uderzeń na minutę

Spoczynkowe tętno wynoszące od 50 do 100 uderzeń na minutę jest zwykle oceniane jako zdrowe, ale naukowcy uważają obecnie, że każdy wynik powyżej 75, gdy masz pięćdziesiąt lat i więcej zwiększa ryzyko przedwczesnej śmierci.

4 naturalne sposoby do walki z rakiem żołądka

4 naturalne sposoby do walki z rakiem żołądka

Medycyna nie ma wielu sposobów w walce z rakiem żołądka – trzecim najbardziej śmiercionośnym rakiem u mężczyzn.

Religia a szczepionki – jak pokonać odrę?

Religia a szczepionki – jak pokonać odrę?

Przywódcy religijni są zgodni - trzeba uporać się z odrą, bo niewątpliwie problem powrócił.

Narzędzia
Ikona wagi
Sprawdź swoje BMI
Nasz kalkulator pozwoli oszacować czy masa ciała jest prawidłowa
Szczególnie polecamy
Co wpływa na przyswajalność magnezu?

Co wpływa na przyswajalność magnezu?

Ten ważny pierwiastek uczestniczy w wielu funkcjach organizmu. Jaki suplement...

Raport specjalny

Schudnij na lato!

Schudnij na lato!

Wydanie tabletowe

Tablet O Czym Lekarze Ci Nie Powiedzą App Store