Maliny na śniadanie uchronią Cię przed cukrzycą

Dodano: 27 sierpień 2019

Dodaj maliny do śniadania, jeśli chcesz zapobiec, a nawet odwrócić cukrzycę typu 2.

Spożywanie 125g malin (mniej niż jedna filiżanka) każdego ranka może zmniejszyć ryzyko rozwoju cukrzycy, nawet u osób już zagrożonych - z nadwagą lub otyłością i już wykazujących oznaki oporności na insulinę. Owoce jagodowe (w tym maliny) mogą obniżyć poziom cukru we krwi u diabetyków po zjedzeniu posiłku.

Maliny są bogate w polifenole, przeciwutleniacze, które chronią także przed nowotworami, chorobami serca i ogólnym stanem zapalnym. W dwóch nowych badaniach analizowano wpływ owoców na przebieg cukrzycy.

1) W pierwszym badaniu uczestniczyły 32 osoby, które miały stan przedcukrzycowy. W ciągu trzech kolejnych dni każdy z badanych zjadał wysokowęglowodanowe śniadanie, które zwykle powoduje, że organizm uwalnia więcej insuliny, do tego zjadali razem lub osobno 125 lub 250 gramów czerwonych malin. Naukowcy z Illinois Institute of Technology stwierdzili, że obie ilości malin znacznie zmniejszyły poziom insuliny.

2) W oddzielnym badaniu przeprowadzonym przez naukowców z Oklahoma State University przetestowano wpływ malin na osobach, które już miały cukrzycę. Ich poziom glukozy we krwi był znacznie niższy po dwóch i czterech godzinach od zjedzenia malin wraz z posiłkiem. Obniżyły się także markery stanu zapalnego we krwi. Po miesięcznym spożywaniu malin, poziom markerów stanu zapalnego i ciśnienie krwi u uczestników zmniejszyły się w porównaniu do osób na diecie standardowej.

Obesity,2019;27:542-50; AnnNutrMetab,2019; 74:165-74

Zobacz także

Bieg długodystansowy odmładza ciało

Bieg długodystansowy odmładza ciało

Ciało może ulec odmłodzeniu - odnowie biologicznej i dotyczy to nawet tętnic, które zaczęły sztywnieć w miarę starzenia się.

Zgaś światło w sypialni dziecka

Zgaś światło w sypialni dziecka

Jednym z najczęstszych problemów małych dzieci, zaraz po niechęci do jedzenia, są kłopoty z zasypianiem. Okazuje się, że rozwiązaniem może być ograniczenie światła w pokoju dziecka.

Niebezpieczne tętno powyżej 75 uderzeń na minutę

Niebezpieczne tętno powyżej 75 uderzeń na minutę

Spoczynkowe tętno wynoszące od 50 do 100 uderzeń na minutę jest zwykle oceniane jako zdrowe, ale naukowcy uważają obecnie, że każdy wynik powyżej 75, gdy masz pięćdziesiąt lat i więcej zwiększa ryzyko przedwczesnej śmierci.

4 naturalne sposoby do walki z rakiem żołądka

4 naturalne sposoby do walki z rakiem żołądka

Medycyna nie ma wielu sposobów w walce z rakiem żołądka – trzecim najbardziej śmiercionośnym rakiem u mężczyzn.

Religia a szczepionki – jak pokonać odrę?

Religia a szczepionki – jak pokonać odrę?

Przywódcy religijni są zgodni - trzeba uporać się z odrą, bo niewątpliwie problem powrócił.

Dieta śródziemnomorska nie chroni Twojego serca

Dieta śródziemnomorska nie chroni Twojego serca

Powszechnie stosowane diety i suplementy przynoszą mniej korzyści niż dotychczas sądzono. Badania opublikowane w Annals of Internal Medicine przedstawiają analizę 24 suplementów i różnych diet zastosowanych w 277 badaniach.

Narzędzia
Ikona wagi
Sprawdź swoje BMI
Nasz kalkulator pozwoli oszacować czy masa ciała jest prawidłowa
Szczególnie polecamy
Co wpływa na przyswajalność magnezu?

Co wpływa na przyswajalność magnezu?

Ten ważny pierwiastek uczestniczy w wielu funkcjach organizmu. Jaki suplement...

Raport specjalny

Schudnij na lato!

Schudnij na lato!

Wydanie tabletowe

Tablet O Czym Lekarze Ci Nie Powiedzą App Store