Raport specjalny

Pokonaj osteoporozę

Wszystkie artykuły
Krok trzeci: aktywność fizyczna. Ćwicz, żeby zapobiec utracie masy kostnej

Krok trzeci: aktywność fizyczna. Ćwicz, żeby zapobiec utracie masy kostnej

Nie ulega wątpliwości, że mężczyźni i kobiety, którzy regularnie ćwiczą i poświęcają czas na aktywność fizyczną, są o wiele mniej narażeni na utratę masy kostnej zarówno poprzez utrzymywanie wytrzymałości kości, jak i przez zwiększanie masy mięśniowej za pomocą ćwiczeń obciążeniowch.

Ruszaj w drogę. Ćwiczenia o niskiej intensywności, takie jak spacery i łagodny aerobik, mogą zapobiec utracie masy kostnej, podczas gdy te o wysokiej intensywności, takie jak jogging, bieganie, aerobik i sporty rakietowe, mogą zwiększyć gęstość kości, podobnie jak trening siłowy. Postaraj się poświęcać na aktywność fizyczną co najmniej 20-60 minut trzy razy w tygodniu.

Usprawnij wyczucie równowagi i koordynację ruchową dzięki tai-chi i step aerobikowi, które mogą wspomóc zapobieganie upadkom i złamaniom.

Bibliografia

  1. Osteoporos Int, 2011; 22: 499-505; MMWR, 2006; 55: 1221-4
  2. Postgrad Med J, 2003; 79: 320-3; Curr Opin Rheumatol, 2008; 20: 213-7
  3. BMC Geriatr, 2006; 6: 6
  4. Scand J Med Sci Sports, 2010; 20 Suppl 1: 1-13
  5. J Bone Miner Res, 2004; 19: 343-51, 352-9

Bądź wszechstronny. Podejmuj różnorodne aktywności wymagające poruszania ciałem na różne sposoby. Np. piłka nożna, która wymaga wielu zmian prędkości i kierunku ruchu, może bardziej przyczyniać się do budowy kości niż samo bieganie.

Poddaj się wibracjom. Wibrotrening całego ciała (ang. whole-body vibration training, WBVT) polegający na staniu lub siedzeniu na platformie wibracyjnej oferuje wiele nowoczesnych siłowni.

Stymuluje on skurcze mięśni oraz przewodzi przez kość impulsy elektryczne. U kobiet korzystających z tej formy aktywności fizycznej trzy razy w tygodniu przez zaledwie pół roku wykazano znaczący wzrost gęstości kości udowych. Trening ten zapobiegał również dalszej utracie masy kostnej.

Znajdź terapeutę i uzyskaj pomoc
Zgodnie ze swoimi potrzebami medycyny niekonwencjonalnej

Pozostałe artykuły

Osteoporoza. Czy zmiany w kościach są nieodwracalne?

Osteoporoza. Czy zmiany w kościach są nieodwracalne?

Kobiety są przekonane, że po 50. roku życia automatycznie przychodzi osteoporoza. Tymczasem większość informacji rozpowszechnianych na temat tej cichej epidemii jest błędna. Jeśli jesteś kobietą po 40. roku życia, to - według danych statystycznych - żyjesz z widmem z wolna zapadającego się w sobie kręgosłupa, a prawdopodobieństwo, że się ono ziści, wzrasta z każdym rokiem.

6 chorób, które prowadzą do osteoporozy

6 chorób, które prowadzą do osteoporozy

Jeśli cierpisz na niewydolność serca, nadczynność tarczycy lub cukrzycę, musisz liczyć się z większym ryzykiem zachorowania na osteoporozę.

Osteoporoza po lekach

Osteoporoza po lekach

Utarło się przekonanie, że zrzeszotnienie kości jest wynikiem starzenia się układu szkieletowego, które najczęściej dopada kobiety po menopauzie. Tymczasem choroba może rozwinąć się w każdym wieku... w efekcie leczenia innych schorzeń! Tak jest w 20% przypadków.

Nowe spojrzenie na osteoporozę

Nowe spojrzenie na osteoporozę

Przyzwyczailiśmy się do myśli, że ta choroba dotyczy głównie kobiet po menopauzie, tymczasem jest diagnozowana coraz częściej u bardzo młodych osób, a nawet dzieci. Co na to wpłynęło? Jak powstrzymać epidemię osteoporozy? Problem jest poważny: co roku kraje europejskie wydają łącznie 25 mld euro na walkę z tym schorzeniem.

Osteoporoza - witaminy i suplementy

Osteoporoza - witaminy i suplementy

Prawidłowy stan kości nie zależy tylko od poziomu wapnia i witaminy D3 w organizmie. Potrzebna jest także witamina K2.

Osteoporoza: co wpływa na ryzyko złamania?

Osteoporoza: co wpływa na ryzyko złamania?

Zachowanie właściwej gęstości mineralnej kości pozwoli zminimalizować rosnące wraz z wiekiem ryzyko złamań osteoporotycznych.

Picie soków chroni kości przed osteoporozą

Picie soków chroni kości przed osteoporozą

Kolejne badania pokazują związek między ryzykiem osteoporozy a zakwaszeniem organizmu i aktywnością wolnych rodników. Dlatego w profilaktyce tej choroby ogromną rolę odgrywa dieta bogata w alkalizujące i przeciwutleniające warzywa i owoce.

Jak pokonałam osteoporozę

Jak pokonałam osteoporozę

Po latach bólów pleców u Shelly Lefkoe, trenerki rozwoju personalnego metodą Lefkoe, zdiagnozowano pełnoobjawową osteoporozę. Po odrzuceniu wszystkich leków kobieta zdołała jednak cofnąć chorobę. Oto jej czteropunktowy plan.

Jak pokonać osteoporozę - krok pierwszy: Dieta

Jak pokonać osteoporozę - krok pierwszy: Dieta

Stosuj dietę opartą na różnorodnych zdrowych produktach organicznych, która równoważy pokarmy kwaśne i zasadowe. Sporządzaj potrawy od podstaw i ogranicz spożycie tych, do których przygotowania potrzebna jest duża liczba składników.

Krok drugi: suplementy diety. Plan suplementacji. Sugerowane dawki

Krok drugi: suplementy diety. Plan suplementacji. Sugerowane dawki

Przedstawiamy plan suplementacji uwzględniający oleje rybne, multiwitaminy, pełne spektrum minerałów, m.in. stront, a także koenzym Q10 oraz witaminy K i D.

Lista rzeczy, które zwiększają ryzyko wystąpienia osteoporozy

Lista rzeczy, które zwiększają ryzyko wystąpienia osteoporozy

Przedstawiamy listę rzeczy, które zwiększają ryzyko wystąpienia osteoporozy. Żeby pokonać tę chorobę kości zalecamy unikać...

Pozostałe raporty

Szczególnie polecamy
Co wpływa na przyswajalność magnezu?

Co wpływa na przyswajalność magnezu?

Ten ważny pierwiastek uczestniczy w wielu funkcjach organizmu. Jaki suplement...

Wydanie tabletowe

Tablet O Czym Lekarze Ci Nie Powiedzą App Store

Zdrowie publiczne

Czym jest zdrowie publiczne? Jeżeli interesują cię ciekawe zagadnienia związane ze zdrowiem i zdrowym stylem życia, to koniecznie powinieneś śledzić na bieżąco nasz dział, w którym publikujemy raporty specjalne, których tematem jest zdrowie publiczne.

Nasze zdrowie jest czymś, o czym zwykle nie myślimy za dużo, a dopiero kiedy pojawia się kłopoty, to reagujemy. Tymczasem wielu codziennym dolegliwościom można zapobiec, jeżeli posiadać będziemy przynajmniej podstawową wiedzę na temat różnych zagrożeń.

Wiedz więcej!

Wśród najciekawszych tekstów, które warto przeczytać, z pewnością znajdują się te poświęcone zagadnieniom chorób nowotworowych, długości życia bądź też sposobów przeciwdziałania osteoporozie. Osoby, które fascynują się zagadnieniem możliwości wydłużania ludzkiego życia, z pewnością zaciekawi artykuł pokazujący przyszłościowe możliwości rozwoju technologii, dzięki którym możliwe będzie przeniesienie ludzkiej pamięci na urządzenie komputerowe bądź badania związane z kriogeniką. Oprócz informacji, związanych z prób wydłużenia życia przy pomocy inżynierii genetycznej w raporcie znaleźć można także informację o zdrowych nawykach, które charakteryzują mieszkańców tak zwanych niebieskich stref, czyli obszarów, gdzie ludzie żyją dłużej niż przeciętnie.

Kobiety, zwłaszcza w okolicach pięćdziesiątego roku życia koniecznie powinny zapoznać się z artykułami dotyczącymi osteoporozy, gdyż dzięki tym tekstom rozwiać można wiele mitów związanych z tą chorobą, a także poznać sposoby, które pomogą się przed nią uchronić. Osteoporoza jest zmorą dzisiejszych czasów, jednak przy pomocy odpowiedniej dawki ruchu oraz prawidłowego odżywiania można spowolnić postępowanie osteoporozy, co gwarantuje lepszą jakość życia w starszym wieku.