Przyczyny chorób u dzieci i sposoby radzenia sobie z nimi

Dbanie o prawidłowe odżywianie dzieci jest kluczem do zapobiegania potencjalnym problemom zdrowotnym i wspierania ich odpowiedniego rozwoju

Artykuł na: 6-9 minut
Zdrowe zakupy

Co powinny jeść dzieci żeby były zdrowe?

Wychowywanie dziecka na diecie opierającej się na spożywa­niu węglowodanów to narzucanie mu swego rodzaju nałogu i warunkowanie go w podatności na uzależnienia w przy­szłości. Takie dzieci będą próbowały radzić sobie ze stresem okresu dojrzewania w sposób uzależnieniowy. To może skut­kować zaburzeniami odżywiania, piciem alkoholu, paleniem papierosów i e-papierosów lub sięganiem po inne, mniej lub bardziej legalne używki. Nie należy tak wychowywać dzieci.

Miałam to szczęście, że moja matka bardzo dobrze gotowała, przy czym była również bardzo zasadnicza w kwestiach jedzenia. Przekąski były według niej jednym z grzechów głównych. Rano dostawaliśmy zawsze pełne angielskie śniadanie, a na obiad i kolację pożywne domowe dania z mięsa i warzyw. Poza tym można było przekąsić to, co zostało z innych posiłków. Oczywiście czasem zdarzała nam się jakaś węglowodanowa uczta. Ale nie przypomi­nam sobie, żebym kiedykolwiek była głodna czy chociaż myślała o jedzeniu. Zadowalałam się wydawaniem kieszon­kowego na komiksy1 i miętówki. Dążę do tego, że dzieci wychowywane na diecie paleo-ketogenicznej (PK) nie czują, że są czegokolwiek pozbawiane – zwyczajnie uznają taką dietę za normę. I to jest właściwe wychowanie. Byłoby dobrze, gdyby wszyscy rodzice o tym pamiętali.

Tabela 1. Najczęstsze problemy u dzieci, które nie są wychowywane według zasad metody Groundhog
Tabela 1. Najczęstsze problemy u dzieci, które nie są wychowywane według zasad metody Groundhog

Jeszcze jedna dobra wiadomość, dysponujesz narzędziami metody Groundhog, która jest skuteczna i bezpieczna. Dzięki nim również możesz uchronić dziecko przed poważ­nymi problemami zdrowotnymi (patrz tabela 1). Graham Worrall, doświadczony lekarz i naukowiec, twier­dzi, że dorośli chorują na przeziębienie przeciętnie cztery do sześciu razy w roku, dzieci sześć do ośmiu razy.

Tabela 1. Najczęstsze problemy u dzieci, które nie są wychowywane według zasad metody Groundhog
Tabela 1. Najczęstsze problemy u dzieci, które nie są wychowywane według zasad metody Groundhog

Wysoka gorączka u dzieci

Dzieciom nie wolno już w dzisiejszych czasach chorować. Rodzicom sugeruje się tłumienie objawów, gdy tylko się pojawią. Tymczasem układ odpornościowy uczy się w taki sam sposób jak mózg – doświadczając. Pozbawienie układu odpornościowego dziecka kontaktu z ziemią w naszych ekologicznych ogrodach, przyjaznego liźnięcia ukocha­nego psiaka czy kontaktu z niechlujnymi koleżkami jest jak pozbawienie naszego mózgu wzroku, słuchu, dotyku i węchu. Doświadczanie to jedyny sposób na przetrwanie, zarówno dla mózgu, jak i układu odpornościowego.

Pozwólmy dzieciom na kontakt z infekcjami, które towa­rzyszą ludziom od tysiącleci. Właściwie wykształcony układ odpornościowy chroni organizm przed przyszłymi zagro­żeniami, w tym przed rakiem. Stosując się do zasad metody Groundhog, możemy zmniejszyć zagrożenie i zamienić tom z przerażającymi opowiadaniami na wesołą książkę Enid Bly­ton, a przecież obie książki tak samo pomagają nam w nauce czytania (ja uwielbiałam szczególnie „Tajemniczą wyspę”).

Autyzm, autyzm atypowy, zespół Aspergera, zespół Retta, zespół Hellera

Rodzi się coraz więcej dzieci ze szczególnymi potrzebami (ang. special educational needs and disability, w skrócie SEND – szczególne potrzeby edukacyjne i niepełnospraw­ność). Problem ten dotyczy szacunkowo jednego na sied­mioro dzieci. Przewiduje się, że do 2025 roku w Stanach Zjednoczonych 50% dzieci będzie dotkniętych autyzmem. Musi istnieć jakaś środowiskowa przyczyna tego zjawiska. Z biologicznego punktu widzenia czynników wywołują­cych może być kilka, a jeśli oddziałują jednocześnie, tworzą niebezpieczną mieszankę. Im szybciej otoczy się dziecko odpowiednią opieką, tym lepsze będą jej rezultaty. A wcale nie jest to trudne (patrz tabela 2).

Przyczyny szczególnych potrzeb u dzieci i sposoby radzenia sobie z nimi
Tabela 2. Przyczyny szczególnych potrzeb u dzieci i sposoby radzenia sobie z nimi

Choroby genetyczne u dzieci

Często przyczyn występowania problemów doszukujemy się w genach, bo wtedy łatwo powiedzieć „nic nie da się zrobić”. To bzdura. Terapia stosowana przez dr. Henry’ego Turkela, skupiająca się na prawidłowej diecie, suple­mentach i leczeniu niedoczynności tarczycy, przy­niosła znaczną poprawę zdrowia u dzieci z zespo­łem Downa. Dowolna choroba genetyczna może być leczona za pomocą metod opisanych w tych wykładach. Jeśli chcesz zapoznać się z pracą dr. Henry’ego Turkela, odwiedź stronę www.doctoryourself.com/tur­kel.html – Down Syndrome: The Nutritional Treatment of Henry Turkel, MD.

Publikowane WYKŁADY DOKTOR MYHILL zostały opracowane na podstawie książki „Ecological Medicine”, napisanej przez dr Myhill i Craiga Robinsona, wydanej w 2020 roku. 

Doktor Sarah Myhill jest brytyjską lekarką, praktykującą medycynę integracyjną, uznaną w świecie ekspertką w leczeniu mialgicznego zapalenia mózgu i rdzenia/zespołu chronicznego zmęczenia (ang. Myalgic Encephalomyelitis/Chronic Fatigue Syndrome – ME/CFS). Jest autorką kilku książek – bestsellerów w świecie medycznym – o leczeniu zespołu chronicznego zmęczenia, cukrzycy i infekcji. W toku 35-letniej praktyki lekarskiej wypracowała własną metodykę leczenia przez skupienie się na przyczynach choroby, a nie tylko na jej symptomach. W jej zaleceniach terapeutycznych pierwszorzędną rolę odgrywają zmiany w stylu życia pacjenta, dotyczące diety, detoksykacji organizmu, suplementów, regular­nego wysypiania się, ćwiczeń fizycznych oraz zbalansowania czasu pracy i odpo­czynku. Publikowane w „Holistic Health” wykłady są redakcyjnym opracowaniem dorobku dr Myhill w dziedzinie medycyny funkcjonalnej, zawartego w jej książce „Ecological Medicine” (współautor Craig Robinson, rok wydania 2020)

Bibliografia
  • Worrall G., Common Cold Can Fam Physician 2011; 57(11): 1289–1290, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/ articles/PMC3215607/
  • Hutchinson J., How many children have SEND? Education Policy Institute, 24 November 2017,
  • https://epi.org.uk/publications-and-research/many-children-send/ (accessed 28 November2019)
  • Alliance for Natural Health. Half of all children with be autistic by 2025, warns senior research scientist at MIT. Alliance for Natural Health, 23 December 2014, www.anh-usa.org/half-of-all-children-will-be-auti­stic-by-2025-warns-senior-research-scientist-at-mit/ (accessed 28 November 2019)
Autor publikacji:
Wczytaj więcej
Nasze magazyny