Twój przewód pokarmowy szwankuje? 8 prostych kroków wystarczy, by działał sprawniej

To naturalne 8-stopniowe podejście, które jest zarówno nie­drogie, jak i łatwe do zastosowania, sprawi, że układ pokarmowy będzie zdrowszy i sprawniejszy.

Artykuł na: 4-5 minut

Zdrowie układu trawiennego ma fun­damentalne znaczenie dla ogólnego dobrego samopoczucia. Przewód pokarmowy pozwala nam czerpać substancje odżywcze z pożywienia i usuwać z organizmu toksyny. Choć istnieje szereg leków, które mają sprzyjać zdrowiu jelit, warto najpierw sprawdzić to 8-stopniowe podejście naturalne. Nic nie tracisz, możesz tylko zyskać!

Każdego dnia dodawaj 1 nowy krok. Jeśli reagujesz tak, jak większość ludzi, Twój prze­wód pokarmowy będzie zdrow­szy już po 2 tygodniach.

  • Unikaj produktów wywołują­cych niestrawność W ten sposób Twój organizm informuje Cię, że dany produkt nie jest łatwy do strawienia. Zamiast stosować leki poprawiające trawienie, wybieraj produkty, które są lekko­strawne, takie jak ryby, brązowy ryż i warzywa gotowane na parze.
  • Rano, wkrótce po przebudzeniu, wypij szklankę (250 ml) wody. Powinna być w temperaturze pokojowej. To „obudzi” prze­wód pokarmowy, przygotowu­jąc Cię zarówno do trawienia, jak i wydalania. Powtarzaj ten nawyk 5-10 min. przed każ­dym posiłkiem.
woda z lodem
Unikaj chło­dzonych napojów, włącznie z wodą, podczas posiłków oraz 15 min. przed i po nich. Niektóre badania sugerują, że zimne picie zmniejsza wydzielanie enzymów trawiennych.
  • Skrop posiłek świeżo wyci­śniętym sokiem z cytryny albo octem U większości osób pół łyżeczki soku z cytryny lub octu do posiłku zwalcza niestrawność poprzez zwiększenie kwasowo­ści żołądka i poprawę trawienia tłuszczów.
  • Po jedzeniu idź na 15-minutowy spacer W ten sposób poprawisz trawienie i wydalanie. Jeśli nie możesz tego robić po każdym posiłku, wybierz się na spacer po tym najobfitszym w ciągu dnia.
  • Stosuj prostą, domową hydroterapię Ta prak­tyka zwiększa dopływ krwi do jelit, co pomaga im funkcjonować prawidłowo. Jak to robić? Zakończ codzienny prysznic lub kąpiel 30-sekundowym spryskaniem całego brzucha chłodną albo zimną wodą. Zaraz po zimnym prysz­nicu energicznie wytrzyj się do sucha ręcznikiem. Uwaga! Jeśli w przeszłości miałeś udar, skonsultuj się z lekarzem, zanim rozpoczniesz hydroterapię.
  • Po obiedzie pij herbatkę rumiankową lub mię­tową Te zioła działają kojąco na błonę ślu­zową żołądka i jelit. Zaparzaj 1 saszetkę lub 2 łyżeczki sypkich ziół na szklankę wody.
  • Stosuj refleksologię stóp dla łagodzenia bólu jelit Maso­wanie punktów akupresurowych na stopie przypuszczal­nie zwiększa dopływ krwi do odpowiadających im narzą­dów lub części ciała i poprawia ich funkcjonowanie.
masowanie stopy
Jak stosować refleksoterapię? Za każdym razem, gdy czujesz dys­komfort żołądkowo-jelitowy, silnie masuj kciukiem i palcem wskazującym (5-7 min.) podeszwę stopy, po zewnętrznej stronie na środku (na 1/3 długości stopy). Według refleksologów obszar ten odpowiada okrężnicy. Uciskaj go palcami w kierunku pięty.
  • Nigdy nie jedz, jeśli jesteś pod wpływem stresu Nasz organizm nie jest dostosowany do jednocze­snego radzenia sobie ze stresem i z trawieniem. Badania pokazują, że choćby tylko kilka chwil odprę­żenia przed posiłkiem, takich jak głębokie odde­chy, poprawia proces trawienia.

Korzeń prawoślazu na zgagę

prawoślaz

Gdy kwas z żołądka cofa się i podnosi w górę, do przełyku, rezultatem jest często zgaga (palący ból za mostkiem).
Najlepszy lek ziołowy: Korzeń prawoślazu. Powleka i koi błonę śluzową przełyku.
Jak go stosować: Przygotuj macerat – zalej czubatą łyżeczkę sproszkowanego korzenia prawoślazu szklanką zimnej wody i pozostaw ją w temperaturze pokojowej na 12 godz., a następnie odcedź. Gdy wystąpi zgaga, wypij płyn. Jeżeli zgaga przydarza Ci się częściej niż 3 razy w tygo­dniu, pij jedną porcję rano, a drugą przed snem, aż do złago­dzenia dolegliwości. Jeśli przygotujesz wcześniej więcej niż szklankę maceratu, możesz niewykorzystaną część prze­chowywać w lodówce przez dobę.

Ważne Nie używaj gorącej wody. Pod wpływem gorąca prawoślaz traci ¾ śluzu o działaniu nawilżającym.

Autor publikacji:
Wczytaj więcej
Nasze magazyny